Contact
Statut & expérience
- Membre titulaire ADEF
Recherche
Publications
- Communication26 août 2025
Maria Antonietta A Impedovo, Olivier Marty, Elena Ungureanu. International Collaboration and Teacher Identities. The Making of Authentic Teachers, Aug 2025, Dublin, Ireland. ⟨hal-05231657⟩ - Communication5 mai 2025
Maria Antonietta Impedovo. Enseigner et apprendre la compétence globale : un cadre d'action. 7ème Colloque international du RAIFFET du 5 au 8 mai 2025 à l'IPNETP d'ABIDJAN en CÔTE d'IVOIRE, RAIFFET monde, May 2025, ABIDJAN, Côte d’Ivoire. ⟨hal-05108906⟩ - Communication11 décembre 2024
Olivier Marty, Brice Le Roux, Maria Antonietta A Impedovo. Comment produire un sentiment d'égalité dans l'enseignement supérieur ?. Congrès ADEF : les projets, Dec 2024, Aix Marseille Université, France. ⟨halshs-04832655⟩ - Journal article19 novembre 2024
Hajj-Hassan Mira, Rawad Chaker, Impedovo Maria, Hoyek Nady. Review of research on the outcomes of embodied and collaborative learning in STEM in higher education with immersive technologies. Journal of Computing in Higher Education: Research & Integration of Instructional Technology, 2024, ⟨10.1007/s12528-024-09418-0⟩. ⟨hal-04792517⟩ - Communication15 octobre 2024
Valerie Campillo-Paquet, Maria Antonietta A Impedovo, Samantha El Hamaoui. Co-construction d’une matrice de compétences pour l’usage de la visioconférence en enseignement supérieur. TICEMED 14 : Digitalisation des pratiques en éducation : risques, valeurs et opportunités, IMSIC, Université de Toulon; Université Française d'Egypte; CREM, université de Lorraine, Oct 2024, Le Caire (Egypte), Égypte. ⟨halshs-04913747⟩ - Journal article23 août 2024
Maria Impedovo, Anne-Marie Cederqvist, Slaven Gasparovic, Rawad Chaker, Angela Barthes. Quasi-Communities as an Interdisciplinary Approach to Solving Substainability Challenges: A Lake Regeneration Case. Human Arenas, 2024, ⟨10.1007/s42087-024-00433-2⟩. ⟨halshs-04719803⟩ - Communication3 juillet 2024
Valerie Campillo-Paquet, Maria Antonietta A Impedovo. Méthodologie créative d’analyse de l’expérience étudiant de la visioconférence. IMPEC, IMPED, Jul 2024, Aix en provence, France. ⟨hal-04970714⟩ - Communication12 juin 2024
Maria Antonietta A Impedovo, Benjamin Ett, Md Saifuddin. Using Videoconferencing Systems and Interactive Tools: Empirical French Investigation. Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning, 13th International Conference, Jun 2024, Guimaraes, Portugal. ⟨hal-04970805⟩ - Poster communication20 mars 2024
Samantha El Hamaoui, Maria-Antonietta Impedovo, Valerie Campillo-Paquet. A self-assessment tool as a trigger to engage in a reflective process of competencies development to enhance the experience of distance/hybrid teaching. TEPE 2024, Mar 2024, Aix (Aix-Marseille Université), France. ⟨hal-04566040⟩ - Other publication6 juin 2023
Patrice Laisney, Valerie Campillo-Paquet, Hélène Cheneval-Armand, Maria Antonietta A Impedovo. Livre blanc : Guide pour hybrider son enseignement. 2023. ⟨hal-04118696⟩ - Journal article1 avril 2023
Maria Antonietta A Impedovo, Joséphine Rémon, Martine Gadille. Analyse de tâches d'apprentissage et pratiques professionnelles en Réalité Virtuelle : Dimension temporelle hybride étendue. Recherches & éducations, 2023, 26, http://journals.openedition.org.bibelec.univ-lyon2.fr/rechercheseducations/15129. ⟨halshs-04059936⟩ - Journal article27 février 2023
Martine Gadille, Caroline Corvasce, Maria Impedovo. Material and Socio-Cognitive Effects of Immersive Virtual Reality in a French Secondary School: Conditions for Innovation. Education Sciences, 2023, 13 (3), pp.251. ⟨10.3390/educsci13030251⟩. ⟨hal-04380911⟩ - Book section1 janvier 2023
Christelle Combe, Sandrine Eschenauer, Martine Gadille, Maria Antonietta A Impedovo. Créativité en pédagogie : apprentissages, enseignements et implications formatives.. Nathalie Bonnardel; Fabien Girandola; Eric Bonetto; Todd Lubart. La créativité en situations - Théories et applications, DUNOD, 2023, 978-2-10-082840-1. ⟨hal-04298349⟩ - Communication1 octobre 2022
Valerie Campillo-Paquet, Patrice Laisney, Hélène Cheneval-Armand, Maria Antonietta A Impedovo. Vers une représentation de l’hybridation des enseignements par les enseignants du second degré. TICEMED 13 - Hybridation des formations : de la continuité à l’innovation pédagogique ?, Oct 2022, Athène, Grèce. ⟨hal-04001380⟩ - Communication6 juillet 2022
Joséphine Rémon, Maria Antonietta A Impedovo, Martine Gadille. Meaning-making in the pedagogical space and chronotopic negociation in virtual reality. IMPEC 2022, Jul 2022, LYON, France. ⟨halshs-03793104⟩ - Communication4 juillet 2022
Maria Antonietta Impedovo, Brice Brice Le Roux. Les interfaces tangibles et la robotique éducative dans l'éducation : prospectives. Sixième Colloque international du RAIFFET du 4 au 8 juillet 2022 à Libreville au GABON, Ecole Normale Supérieure de KOUDOUGOU, Jul 2022, LIBREVILLE, Gabon. ⟨hal-04768636⟩ - Communication4 juillet 2022
Maria Antonietta Impedovo, Chatoney Mc Marjolaine, Brice Blr Le Roux. Les robots dans le processus de formation e d'enseignement. Sixième Colloque international du RAIFFET du 4 au 8 juillet 2022 à Libreville au GABON, Ecole Normale Supérieure de KOUDOUGOU, Jul 2022, LIBREVILLE, Gabon. ⟨hal-04795261⟩ - Communication5 mai 2022
Joséphine Rémon, Martine Gadille, Virginie Privas-Bréauté, Maria Antonietta A Impedovo, Caroline Vincent, Caroline Corvasce. Arpenter un tiers-lieu sûr virtuel pour apprendre au collège. CRIFPE, May 2022, Montréal, Canada. ⟨halshs-03793100⟩ - Journal article1 janvier 2022
Patrice Laisney, Valerie Campillo-Paquet, Hélène Cheneval-Armand, Maria-Antonietta Impedovo. Pour une représentation partagée entre recherche et terrain autour du concept d’hybridation des enseignements. Distances et Médiations des Savoirs, 2022, 40, pp.[En ligne]. ⟨10.4000/dms.8566⟩. ⟨hal-03930627⟩ - Reports1 janvier 2022
Marco Cappellini, Maria Antonietta A Impedovo, Elisabeth Sanchez. Pour une professionnalisation des enseignants utilisant le numérique pour un soutien à l’autonomie et à la citoyenneté : Etat de l’art sur les formations à la citoyenneté numérique.. [Rapport de recherche] Aix Marseille Université (AMU). 2022. ⟨halshs-03546656⟩ - Journal article1 janvier 2022
Patrice Laisney, Maria Antonietta A Impedovo, Laure Sabine Bampi, Pascale Brandt-Pomares. Une recherche participative dans un collège d'enseignement prioritaire : le conseil coopératif en action. Médiations et médiatisations - Revue internationale sur le numérique en éducation et communication, 2022. ⟨hal-03930613⟩ - Poster communication28 septembre 2021
Brice Le Roux, Maria Impedovo, Ismail Badache, Yakhoub Ndiaye, Nadeige Chauvot, Marco Bressan, Luc Antonelli, Marjolaine Chatoney. Les robots en classe. Journée Scientifique de SFERE-Provence, Sep 2021, Marseille, France. . ⟨hal-03391801⟩ - Communication14 juin 2021
Martine Gadille, Joséphine Rémon, Caroline Vincent, Maria Antonietta A Impedovo, Caroline Corvasce. Cognition incarnée, cognition habitante : comment des élèves habitent en 3D un collège virtuel ?. EIAH, Jun 2021, Lyon, France. ⟨hal-03264625⟩ - Communication30 mars 2021
Caroline Vincent, Gilles Aldon, Maria Antonietta A Impedovo, Eric Sanchez. Table-ronde Axe 4 : échanges autour d'une expérience de projet pédagogique collaboratif. SFERE 2021, Mar 2021, Marseille, France. ⟨hal-03264621⟩ - Communication30 mars 2021
Maria Antonietta A Impedovo, Martine Gadille, Joséphine Rémon, Caroline Vincent. Le corps du chercheur dans la Recherche Action Participative. SFERE 2021, Mar 2021, MARSEILLE, France. ⟨halshs-03181993⟩ - Communication18 mars 2021
Martine Gadille, Joséphine Rémon, Maria Antonietta A Impedovo, Caroline Corvasce, Caroline Vincent. Stimuler la créativité pour enseigner et apprendre : un monde virtuel au collège. COLLOQUE LINE, Mar 2021, NICE, France. ⟨halshs-03182001⟩ - Book section5 janvier 2021
Caroline Corvasce, Martine Gadille, Maria Antonietta A Impedovo, Nicole Mencacci. Recherche-action participative : quelle interdisciplinarité pour quelle émancipation ? Regard croisé avec la recherche collaborative,. Actes du colloque sur les recherches participatives, chapitre 6, A paraître. ⟨hal-03147984⟩ - Journal article1 janvier 2021
Martine Gadille, Maria Impedovo, Joséphine Rémon, Caroline Corvasce. Interdependent creativity for Learning in a Virtual World. Information and Learning Sciences, 2021, ⟨10.1108/ILS-02-2020-0038⟩. ⟨hal-03233110⟩ - Journal article6 décembre 2020
Maria Antonietta A Impedovo, Martine Gadille. Embodiment in Knots of Sense-making between Learning Physical and Virtual Configurations. E-Learning and Digital Media, 2020, 18 (2), pp.145-162. ⟨10.1177/2042753020978484⟩. ⟨hal-02866982⟩ - Journal article5 août 2020
Rawad Chaker, Maria A Impedovo. The moderating effect of social capital on co-regulated learning for MOOC achievement. Education and Information Technologies, 2020, ⟨10.1007/s10639-020-10293-2⟩. ⟨hal-03027694⟩ - Communication1 juillet 2020
Martine Gadille, Maria Antonietta A Impedovo. Educational Virtual World as screen based uses of the senses: implications of body configurations. IMPEC Screens Multimodal Interactions, Laboratoire ICAR : Interactions, Corpus, Apprentissages, Représentations UMR 5191 CNRS • ENS de Lyon • Université Lyon 2, Jul 2020, Lyon, France. ⟨hal-03102747⟩ - Book section10 mars 2020
Martine Gadille, Maria A Impedovo. The Embodiment Dimension while Learning and Teaching in a Virtual World. Nagib Callaos, Lorayne Robertson, Belkis Sanchez, Andrés Tremante. The 11th International Conference on Society and Information Technologies. March 10-13, Orlando, Florida, USA. Proceedings., International Institute of Informatics and Systemics, 2020, 978-1-9504926-30-5. ⟨hal-02508280⟩ - Book1 janvier 2020
Marjolaine Chatoney, Maria Antonietta A Impedovo. Regard sur le processus d’enseignement apprentissage.. l’harmattan., 2020. ⟨hal-02473565⟩ - Journal article1 janvier 2020
Norman Karimazondo, Jérémy Castéra, Maria A Impedovo, Lawrence Mango. SELF-EFFICACY AND PRIOR ICT EXPERIENCE: EFFECTS OF INDIVIDUAL DIFFERENCES ON SCIENCE TEACHERS' ACCEPTANCE OF DIGITAL VIDEOS IN ZIMBABWE. International Journal of Engineering Applied Sciences and Technology, 2020, 4. ⟨hal-02497023⟩ - Journal article1 janvier 2020
Jérémy Castéra, Claire Coiffard Marre, Margaret Chan Kit Yok, Kezang Sherab, Maria Antonietta A Impedovo, Tago Sarapuu, Alice Delserieys-Pedregosa, Sufiana Khatoon Malik, Hélène Cheneval-Armand. Self-reported TPACK of teacher educators across six countries in Asia and Europe. Education and Information Technologies, 2020, 25, pp.3003-3019. ⟨10.1007/s10639-020-10106-6⟩. ⟨hal-02444776⟩ - Journal article1 janvier 2020
Martine Gadille, Maria-Antonietta Impedovo. The Embodiment Dimension while Learning and Teaching in a Virtual World. Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, 2020, 18 (3), pp.1-8. ⟨hal-02863172⟩ - Book section1 janvier 2020
Patrice Laisney, Maria Antonietta A Impedovo. Rôle des apprentissages collaboratifs dans la conception d’artefacts : 2 études de cas en situation de formation.. Regards sur le processus d’enseignement apprentissage, L'Harmatan, pp.97-107, 2020, 978-2-343-19789-0. ⟨hal-03213196⟩ - Book section31 décembre 2019
Martine Gadille, Maria Antonietta A Impedovo. School Goes Online with Avatars: Virtual World in a Secondary School.. Margaret Chan Kit Yok; Ling Siew Eng, Ling siew Ching. Proceeding of the 1st International Conference on Education in the Digital Ecosystem (ICEdDE 2019), 2019, DEStech Publications, Inc,, 2019, Blended Learning in teacher training. Innovation and good practices., 978-1-60595-658-9. ⟨hal-02464141⟩ - Communication14 décembre 2019
Jacques Ginestié, Maria Antonietta A Impedovo. International Teachers Professional Developing: Blended Learning between Europe and Asia. 1st International Conference on Innovation in Learning Instruction and Teacher Education, Hanoi National University of Education; Southern Cross University (Australia), Dec 2019, Hanoi, Vietnam. pp.4-8. ⟨hal-02421231⟩ - Communication28 novembre 2019
Martine Gadille, Caroline Corvasce, Maria Antonietta A Impedovo, Nicole Mencacci. Recherche action participative : quelle interdisciplinarité pour quel "empowerment "?. COLLOQUE INTERNATIONAL FRANCOPHONE SUR LES RECHERCHES PARTICIPATIVES, Haute Ecole Pédagogique de Fribourg, Nov 2019, Fribourg, Suisse. ⟨halshs-02428431⟩ - Communication16 octobre 2019
Patrice Laisney, Maria A Impedovo, Pascale Brandt-Pomares. Réseau d'éducation : Constituer communauté coopérative et collaborative d'enseignants, chercheurs et élèves. Ecoles, territoires et numérique : quelles collaborations ? quels apprentissages ?, Oct 2019, Clermont-Ferrand, France. ⟨hal-02314200⟩ - Journal article1 septembre 2019
Maria Antonietta A Impedovo, Magali Ballatore. Mobility Dynamics in South of France: Proculturation Traces by Italian Workers. Human Arenas, 2019, 2 (Issue 3), pp.291-304. ⟨10.1007/s42087-019-0054-x⟩. ⟨hal-02055430⟩ - Communication12 août 2019
Martine Gadille, Maria Antonietta A Impedovo. Embodiment between Physical and Virtual workd in a France college. st International Conference on Education in the Digital Ecosystem Blended Learning in Teacher Training – Innovation and Good Practices, Universiti Teknogi MARA & BLTea European project, Aug 2019, Kuching, Sarawak, Malaysia. ⟨halshs-02431582⟩ - Communication3 juillet 2019
Maria Antonietta A Impedovo, Patrice Laisney, Pascale Brandt-Pomares. Pédagogie coopérative et collaborative en réseau d’éducation prioritaire : constitution d’une communauté apprenante d'enseignants, chercheurs et étudiants. Congrès international d’Actualité de la Recherche en Éducation et en Formation (AREF), Jul 2019, Bordeaux, France. ⟨hal-02289666⟩ - Communication17 mai 2019
Maria Antonietta A Impedovo, Patrice Laisney, Pascale Brandt-Pomares. Collaborative Professional Developing in Priority Education Network in France. Teacher education policy in Europe (TEPE 2019), May 2019, Cracovie, Poland. ⟨hal-02134053⟩ - Journal article1 janvier 2019
Magali Ballatore, Maria Antonietta A Impedovo. Dynamiques migratoires contemporaines dans le sud de la France. Réseaux sociaux et filières migratoires des « jeunes » italiens à Marseille. Socio-anthropologie, 2019. ⟨halshs-02436952⟩ - Book section1 janvier 2019
Martine Gadille, Maria Antonietta A Impedovo. School Goes Online With Avatars: Extended Learning in a Secondary School. Kristine Lund; Gerald P. Niccolai; Elise Lavoué; Cindy Hmelo-Silver; Gahgene Gweon; Michael Baker. A Wide Lens:Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning in Collaborative Settings 13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning. Conference Proceedings Volume 2, 2, International Society of the Learning Sciences (ISCL), pp.549-552, 2019, 978-1-7324672-4-8. ⟨halshs-02331106⟩ - Communication29 novembre 2018
Maria A Impedovo, Magali Ballatore. Mobility dynamics in South of France: Traces of Italians workers in online platforms. Labour mobility and growing up with/across borders Panel at the 3rd Transmobilities-Development Conference “Life phases matter: new imaginaries of transnational mobilities” 29-30 November Netherlands, Nov 2018, Utrech, Netherlands. ⟨hal-02118357⟩ - Poster communication27 septembre 2018
Maria-Antonietta Impedovo, Patrice Laisney, Eric Tortochot, Laure Sabine Bampi, Pascale Brandt-Pomares. Pédagogie coopérative et collaborative en réseau d’éducation prioritaire : constitution d’une communauté apprenante d'enseignants, chercheurs et étudiants. Journée Scientifique SFERE-Provence, Sep 2018, Aix en Provence, France. . ⟨hal-01904483⟩ - Book1 mars 2018
Maria Antonietta A Impedovo. Apprendimento autoregolato in contesti online Prospettive teoriche e metodologiche. Edizioni Accademiche Italiane: Italia. ID: 978-620-2-44976-2. ISBN-10: 6202449764.. 2018. ⟨hal-01728886⟩ - Communication27 octobre 2017
Maria Antonietta A Impedovo. Design a blended course: the BLTeae project. Colloque RAIFFET à Douala (Cameroun), 24 -27 octobre. , Oct 2017, Douala, Cameroon. ⟨hal-01728891⟩ - Journal article1 octobre 2017
Maria Antonietta A Impedovo, Jacques Ginestié, John Williams. Technological education challenge: A European perspective. Australasian Journal of Technology Education , 2017. ⟨hal-01599088⟩ - Poster communication27 septembre 2017
Maria Antonietta A Impedovo, Alice Delserieys, Jérémy Castéra, Hélène Cheneval-Armand, Pascale Brandt-Pomares. L'efficacité du modèle mixte dans la formation des formateurs d’enseignants: Le project BLTeae. Journée Scientifique SFERE-Provence, Sep 2017, Aix en Provence, France. 2017. ⟨hal-01680401⟩ - Communication30 août 2017
Norman Karimazondo, Jérémy Castéra, Maria Antonietta A Impedovo, Edistio Martinez. Self-efficacy and Prior ICT experience: Effects of individual differences on science teachers’ acceptance of digital videos in the Zimbabwean context. 3rd International Science and Mathematics Educators’ Conference (ISMEC), Aug 2017, Bindura, Zimbabwe. ⟨hal-02444762⟩ - Journal article1 juillet 2017
Maria Beatrice Ligorio, Maria Antonietta A Impedovo. Agency online: trends in a university learning course. Technology, Pedagogy and Education, 2017, ⟨10.1080/1475939X.2017.1350599⟩. ⟨hal-01566319⟩ - Journal article13 janvier 2017
Manuti Amelia, Maria Antonietta A Impedovo. Managing Social and Human Capital in Organizations: Communities of Practices as Strategic Tools for Individual and Organizational Development. Journal of Workplace Learning, 2017. ⟨hal-01435296⟩ - Book section1 janvier 2017
Maria Antonietta A Impedovo. Self-efficacy and Role of Technology to support University-to work Transition. In Brown, E. & Ranieri, M. (Eds.) E-learning and social media: Education and citizenship for the digital 21st century, 10. A volume in the series: International Advances in Education: Global Initiatives for Equity and Social Justice. IPA. Codice : E237603 , 2017. ⟨hal-01442834⟩ - Journal article1 janvier 2017
Maria Antonietta A Impedovo, Colette Andreucci. Technical objects in French middle school: Three-steps project. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 2017. ⟨hal-01442826⟩ - Journal article1 janvier 2017
Maria Antonietta A Impedovo, Maria Beatrice Ligorio. Agency in una comunità di apprendimento online. Nea Science, 2017. ⟨hal-01442824⟩ - Journal article1 janvier 2017
Alice Delserieys, Maria Antonietta A Impedovo. Using drawings to explore preschool children’s ideas about shadow formation. Review of science, mathematics and ICT education, 2017, 11 (1), pp.55-69. ⟨hal-01442821⟩ - Journal article1 janvier 2017
Manuti Amelia, Maria Antonietta A Impedovo. Identità, appartenenza, partecipazione: la rilevanza della prospettiva people-based nel management organizzativo.. Personale e lavoro, 2017. ⟨hal-01442830⟩ - Journal article1 janvier 2017
Maria Antonietta A Impedovo. Investigated Self-Regulated Learning in an online learning course for teacher students. Journal of Research in Social Sciences, 2017, 5 (1). ⟨hal-01440486⟩ - Journal article31 décembre 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Hélène Cheneval-Armand. Professional Learning Through Video: Reflection of a Pre-service Teacher one year on. AJER-Alberta Journal of Educational Research, 2016, 62 (4), pp.353-368. ⟨hal-01440054⟩ - Journal article8 décembre 2016
Alice Delserieys, Maria-Antonietta Impedovo, Glykeria Fragkiadaki, Maria Kampeza. Using drawings to explore preschool children's ideas about shadow formation. Review of science, mathematics and ICT education, 2016. ⟨hal-01794664⟩ - Journal article1 décembre 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Sufiana Khatoon. Becoming a reflective in-service teacher: Role of research attitude. Australian Journal of Teacher Education, 2016, 41 (1), pp.100-112. ⟨hal-01440358⟩ - Journal article1 décembre 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Colette Andreucci. Co-élaboration de connaissances nouvelles : du modèle théorique à ses outils technologiques.. STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2016. ⟨hal-01438435⟩ - Journal article1 décembre 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Sufiana Khatoon. Contemplative Practice for Teacher Students: Should It Be Included in Teaching Training Curriculum?. Teachers College record, 2016. ⟨hal-01440372⟩ - Communication11 novembre 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Hélène Cheneval-Armand. From the First Lesson to one year later: Reflection of a French Teacher-Student. SIEST, Nov 2016, Marseille, France. ⟨hal-01442884⟩ - Communication11 novembre 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Colette Andreucci. Technical objects in French middle school : Three-steps project.. SIEST, Nov 2016, Marseille, France. ⟨hal-01442891⟩ - Communication11 novembre 2016
Alice Delserieys, Maria Antonietta A Impedovo. Using drawings to explore preschool children’s ideas about shadow formation. SIEST, Nov 2016, Marseille, France. ⟨hal-01442888⟩ - Communication4 juillet 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Colette Andreucci. La représentation des choses et des objets chez les élèves.. AREF, Jul 2016, Mons, Belgique. ⟨hal-01442898⟩ - Communication4 juin 2016
Alice Delserieys, Maria Antonietta A Impedovo, Perrine Martin. Questionner l’usage de l’exemple dans l’enseignement universitaire. AREF, Jun 2016, Mons, Belgique. ⟨hal-01442896⟩ - Communication30 mars 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Colette Andreucci. Categorisation of technical objects in French middle school. ARDIST, Mar 2016, Lens, France. ⟨hal-01442901⟩ - Journal article1 janvier 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Maria Beatrice Ligorio. Participating in an international master’s programme: impact on agency for African in-service teachers. Professional Development in Education , 2016, ⟨10.1080/19415257.2016.1146624⟩. ⟨hal-01417708⟩ - Journal article1 janvier 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Colette Andreucci, Jacques Ginestié. Mediation of artefacts, tools and technical objects: an international and french perspective. International Journal of Technology and Design Education, 2016, ⟨10.1007/s10798-015-9335-y⟩. ⟨hal-01417711⟩ - Journal article1 janvier 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Alice Delserieys-Pedregosa, Jegou Corinne, Konstantinos Ravanis. Shadow Formation at Preschool from a Socio-materiality Perspective. Research in Science Education, 2016, ⟨10.1007/s11165-016-9518-x⟩. ⟨hal-01417707⟩ - Journal article1 janvier 2016
Maria-Antonietta Impedovo, Hélène Cheneval-Armand. From the first lesson to one year late: professional development of a French teacher student. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 2016, Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016, Vol. 3 ( N. 2). ⟨hal-01435991⟩ - Journal article1 janvier 2016
Maria Antonietta A Impedovo. In-service Teachers’ Sense of Agency after Participation in a Research Master Course. International Journal of Educational Psychology, 2016, 10, ⟨10.17583/ijep.2016.2206⟩. ⟨hal-01417705⟩ - Journal article1 janvier 2016
Maria Antonietta A Impedovo, Manuti Amelia. Boundary objects as connectors between communities of practices in the organizational context. Development and Learning in Organizations, 2016, ⟨10.1108/DLO-07-2015-0065⟩. ⟨hal-01417720⟩ - Journal article1 janvier 2016
Manuti Amelia, Maria Antonietta A Impedovo. Enhancing Human Capital through Social Media: Promoting Skills and Learning through Technology. The Social Organization: Managing Human Capital through Social Media, 2016, ⟨10.1057/9781137585356_3⟩. ⟨hal-01417709⟩ - Journal article1 janvier 2016
Moli Lemuel, Alice Delserieys-Pedregosa, Maria Antonietta A Impedovo, Jérémy Castéra. Learning density in Vanuatu high school with computer simulation: Influence of different levels of guidance. Education and Information Technologies, 2016, ⟨10.1007/s10639-016-9527-4⟩. ⟨hal-01417717⟩ - Journal article1 janvier 2016
Hélène Cheneval-Armand, Maria A Impedovo. Learning trajectories and professional development: student teacher in electrical engineering. Review of science, mathematics and ICT education, 2016, ⟨10.7379/82121⟩. ⟨hal-01435943⟩ - Journal article1 janvier 2016
Maria A Impedovo, Fatma Saïd Touhami, Pascale Brandt-Pomares. Educational Technology in a French Teacher Training University: Teacher Educators' "Voice. International Journal of E-learning and Distance Education, 2016, 31 (1). ⟨hal-01417718⟩ - Communication10 décembre 2015
Maria Antonietta A Impedovo, Saïd Fatma. Use and appropriation of technology by teacher educators : From resistance to engagement. Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning, Dec 2015, Prague, Austria. pp.978-80-88085-04-1. ⟨hal-01442874⟩ - Communication5 juillet 2015
Moli Lemuel, Alice Delserieys, Maria Antonietta A Impedovo, Jérémy Castéra. Learning density in Vanuatu high school with computer simulation : Influence of different levels of guidance. 3rd Vaka Pacifiki Educational Conference, Honiara, Solomon Islands , Jul 2015, Solomon Island, France. ⟨hal-01442879⟩ - Journal article1 janvier 2015
Boéchat-Heer Stéphanie, Maria Antonietta A Impedovo. An Analysis of Teachers' Processes of Technology Appropriation in Classroom. International Journal of Digital Literacy and Digital Competence, 2015, ⟨10.4018/ijdldc.2015040101⟩. ⟨hal-01417712⟩ - Journal article1 janvier 2015
Maria Antonietta A Impedovo, Colette Andreucci, Alice Delserieys-Pedregosa, Jacques Ginestié. Technical objects between Categorisation and Learning:An exploratory case study in French middle school.. Design and Technology Education: An International Journal, 2015, ⟨10.1007/s10798-015-9335-y⟩. ⟨hal-01417741⟩