Aller au contenu principal

Stéphanie Ducrot

Contact

Statut & expérience

  • Membre titulaire LPL

Post-doctorat

Recherche

Publications

    2025

  • Journal article1 septembre 2025
    Stéphanie Ducrot, Jonathan Grainger. The development of letter representations in preschool children is affected by visuomotor integration skills and visual field asymmetries. Journal of Experimental Child Psychology, 2025, 257, pp.106277. ⟨10.1016/j.jecp.2025.106277⟩. ⟨hal-05042015⟩
  • Journal article22 avril 2025
    Stéphanie Ducrot, Laurie Persia-Leibnitz, Marie Vernet, Brice Brossette, Chloé Prugnières, Jonathan Grainger. Children in French overseas departments are at a 3-fold increased risk of developing reading problems. International Journal of Educational Development, 2025, 115, pp.103277. ⟨10.1016/j.ijedudev.2025.103277⟩. ⟨hal-05043884⟩
  • 2024

  • Journal article29 novembre 2024
    Stéphanie Ducrot, Séverine Casalis. The Role of Morphological Structure in Determining the Optimal Viewing Position During Visual Word Recognition in Beginning Readers. Children, 2024, 11 (12), pp.1465. ⟨10.3390/children11121465⟩. ⟨hal-04811799⟩
  • Poster communication10 juillet 2024
    Brice Brossette, Marie Vernet, Abdessadek El Ahmadi, Stéphanie Ducrot. Relationship between home literacy practices and reading fluency in French primary school students: Do visuospatial attentional abilities play a mediating role?. Society for the Scientific Study of Reading : Thirty-first Annual Meeting., Jul 2024, Copenhague, Denmark. ⟨hal-04632322⟩
  • Communication6 juin 2024
    Brice Brossette, Mee Jin Chalbos, Chloé Prugnières, Chloé Di Meglio, Stéphanie Ducrot. Read@Home : une application mobile pour accompagner les parents et leur enfant dans l'apprentissage de la lecture. 16ème colloque international du RIPSYDEVE, RIPSYDEVE (Réseau Interuniversitaire de Psychologie du Développement et de l’Éducation), Jun 2024, Reims, France. ⟨10.13140/RG.2.2.35643.84003⟩. ⟨hal-04635337⟩
  • Journal article19 avril 2024
    Jérémy Danna, Margaux Lê, Jessica Tallet, Jean-Michel Albaret, Yves Chaix, Stéphanie Ducrot, Marianne Jover. Motor Adaptation Deficits in Children with Developmental Coordination Disorder and/or Reading Disorder. Children, 2024, 11 (4), pp.491. ⟨10.3390/children11040491⟩. ⟨hal-04600259⟩
  • Journal article12 mars 2024
    Marie Vernet, Stéphanie Ducrot, Yves Chaix. A systematic review on visual-processing deficits in Neurofibromatosis type 1: what possible impact on learning to read?. Developmental Neuropsychology, 2024, ⟨10.1080/87565641.2024.2326151⟩. ⟨hal-04504105⟩
  • 2023

  • Poster communication6 septembre 2023
    Stéphanie Ducrot, Marie Vernet, Bernard Lété, Delphine Massendari, Jérémy Danna. Improving Saccadic Eye Movements In Young And Poor Readers. 23rd Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Sep 2023, Porto (Portugal), Portugal. ⟨hal-04632430⟩
  • Poster communication6 septembre 2023
    Marie Vernet, Bernard Lété, Jérémy Danna, Delphine Massendari, Yves Chaix, Stéphanie Ducrot. Improving reading through visual saliency: a remedial tool for neurodevelopmental disorders. Conference of the European Society for Cognitive Psychology 2023, Sep 2023, Porto, Portugal. ⟨hal-04632419⟩
  • Journal article1 mars 2023
    Marie Vernet, Stéphanie Bellocchi, Jérémy Danna, Delphine Massendari, Marianne Jover, Yves Chaix, Stéphanie Ducrot. The determinants of saccade targeting strategy in neurodevelopmental disorders: the influence of suboptimal reading experience. Vision Research, 2023, 204, pp.108162. ⟨10.1016/j.visres.2022.108162⟩. ⟨hal-03924190⟩
  • Communication18 janvier 2023
    Marie Vernet, Stéphanie Ducrot, Yves Chaix. Implication des processus visuels et attentionnels dans l'apprentissage de la lecture chez l'enfant présentant une NF1. Congrès de la Société Française de Neurologie Pédiatrique, SFNP, Jan 2023, Marseille, France. ⟨hal-04632468⟩
  • 2022

  • Journal article1 juillet 2022
    Marie Vernet, Stéphanie Bellocchi, Laurie Leibnitz, Yves Chaix, Stéphanie Ducrot. Predicting future poor readers from pre-reading visual skills: A longitudinal study. Applied Neuropsychology: Child, 2022, 11 (3), pp.480-494. ⟨10.1080/21622965.2021.1895790⟩. ⟨hal-03102987⟩
  • Communication2 juin 2022
    Marie Vernet, Mathilde Muneaux, Eve Meiss, Yves Chaix, Stéphanie Ducrot. DiagLECT : un logiciel d'évaluation des processus visuels pour le dépistage des troubles de la lecture. Colloque international RIPSYDEVE, Jun 2022, Montpellier, France. ⟨hal-04632497⟩
  • Journal article1 mai 2022
    Marie Vernet, Marianne Jover, Stéphanie Bellocchi, Stéphanie Maziero, Mélanie Jucla, Jessica Tallet, Jérémy Danna, Yves Chaix, Stéphanie Ducrot. Visual-processing deficits in children with neurofibromatosis type 1: A clinical marker of reading difficulties. European Journal of Paediatric Neurology, 2022, 38, pp.25-32. ⟨10.1016/j.ejpn.2022.03.009⟩. ⟨hal-03779324⟩
  • 2021

  • Journal article1 août 2021
    Stéphanie Bellocchi, Stéphanie Ducrot. “Same, same but different”: The optimal viewing position effect in developmental dyslexia, developmental coordination disorder and comorbid disorders. Dyslexia, 2021, 27 (3), pp.294-311. ⟨10.1002/dys.1688⟩. ⟨hal-03366867⟩
  • Journal article1 avril 2021
    Stéphanie Bellocchi, Stéphanie Ducrot, Jessica Tallet, Mélanie Jucla, Marianne Jover. Effect of comorbid developmental dyslexia on oculomotor behavior in children with developmental coordination disorder: A study with the Developmental Eye Movement test. Human Movement Science, 2021, 76, pp.102764. ⟨10.1016/j.humov.2021.102764⟩. ⟨hal-03366871⟩
  • 2020

  • Journal article17 février 2020
    Ludovic Ferrand, Stéphanie Ducrot, Pierre Chausse, Norbert Maïonchi‐pino, Richard O’connor, Benjamin Parris, Patrick Perret, Kevin Riggs, Maria Augustinova. Stroop interference is a composite phenomenon: Evidence from distinct developmental trajectories of its components. Developmental Science, 2020, 23 (2), pp.e12899. ⟨10.1111/desc.12899⟩. ⟨hal-02324227⟩
  • Poster communication6 février 2020
    Marie Vernet, Yves Chaix, Ève Meiss, Stéphanie Ducrot. A computarized Tool for predicting future reading abilities in Pre-Readers Children. International Conference on Trends in Developmental Cognitive Neuroscience, Feb 2020, Amsterdam, Netherlands. ⟨hal-02900747⟩
  • Poster communication15 janvier 2020
    Marie Vernet, Stéphanie Ducrot, Yves Chaix. Impact de la position initiale de fixation du regard dans les effets Stroop chez l’enfant atteint de Neurofibromatose de type 1. Congrès de la Société Française de Neurologie Pédiatrique, Jan 2020, Toulouse, France. ⟨hal-03572947⟩
  • 2019

  • Poster communication5 juin 2019
    Stéphanie Bellocchi, Stéphanie Ducrot, Jessica Tallet, Marianne ´ Jover. Effect of comorbid reading disorder on oculomotor behavior in children with DCD. 13th International Conference on Developmental Coordination Disorder, Jun 2019, Jyväskylä, Finland. ⟨hal-02479443⟩
  • Poster communication22 mai 2019
    Marie Vernet, Stéphanie Ducrot, Jérémy Danna, Yves Chaix. Processus oculomoteurs, visuo-attentionnels et lecture chez l’enfant atteint de neurofibromatose de type 1 (NF1): Guider l’œil pour favoriser l’apprentissage de la lecture.. 43èmes Journées de Printemps de la Société de Neuropsychologie de Langue Française, May 2019, Lyon, France. ⟨hal-03552328⟩
  • 2018

  • Poster communication2 novembre 2018
    Stéphanie Ducrot, Marianne ´ Jover, Jérémy Danna, Stéphanie Maziero, Marie Vernet, Mélanie Jucla, Frédérique Audic, Yves Chaix. An Investigation of Eye Movement Dysfunctions in Children with Neurofibromatosis type 1. Join Global Fibromatosis Conference, Nov 2018, Paris, France. ⟨hal-02479462⟩
  • Poster communication2 novembre 2018
    Jérémy Danna, Marianne ´ Jover, Stéphanie Ducrot, Jean-Luc Velay, Jean-Michel Albaret, Frédérique Audic, Yves Chaix. Are reading and motor skills related to sequential learning and motor adaptation in children with neurofibromatosis. Join Global Fibromatosis Conference, Nov 2018, Paris, France. ⟨hal-03366882⟩
  • Poster communication27 septembre 2018
    Marie Vernet, Laurie Leibnitz, Yves Chaix, Stéphanie Ducrot. Vision, Attention et Lecture : Dépister les enfants à risque dès la maternelle.. Congrès scientifique SFERE Provence, Sep 2018, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-03552345⟩
  • Journal article1 juillet 2018
    Jérémy Danna, Delphine Massendari, Benjamin Furnari, Stéphanie Ducrot. The optimal viewing position effect in printed versus cursive words: Evidence of a reading cost for the cursive font. Acta Psychologica, 2018, 188, pp.110 - 121. ⟨10.1016/j.actpsy.2018.06.003⟩. ⟨hal-01816207⟩
  • Poster communication7 juin 2018
    Marie Vernet, Stéphanie Ducrot, Laurie Leibnitz, Yves Chaix. Vision, Attention and Reading : Identifying preschool children at risk for reading difficulties. 6th conference of the Association for Research in Neuroeducation, Jun 2018, Paris, France. ⟨hal-02900799⟩
  • Poster communication12 avril 2018
    Stéphanie Bellocchi, Stéphanie Maziero, Christine Bailleux, Maelle Biotteau, Jessica Tallet, Marie-Odile Livet, Jean-Michel Albaret, Stéphanie Ducrot, Yves Chaix, Mélanie Jucla. Dyslexia, with or without Developmental Coordination Disorder: Different reading mechanisms?. BDA International Conference and EXPO, Apr 2018, Telford, United Kingdom. ⟨halshs-03552279⟩
  • 2017

  • Journal article1 août 2017
    Stéphanie Bellocchi, Mathilde Muneaux, Andrea Huau, Yohana Lévêque, Marianne ´ Jover, Stéphanie Ducrot. Exploring the Link between Visual Perception, Visual-Motor Integration, and Reading in Normal Developing and Impaired Children using DTVP-2. Dyslexia, 2017, 23 (3), pp.296 - 315. ⟨10.1002/dys.1561⟩. ⟨hal-01772241⟩
  • Journal article1 janvier 2017
    Laurie Leibnitz, Jonathan Grainger, Mathilde Muneaux, Stéphanie Ducrot. Processus Visuo-attentionnels et Lecture : Une synthèse. L'Année psychologique, 2017, pp.38. ⟨hal-01485140⟩
  • 2016

  • Poster communication14 octobre 2016
    Stéphanie Bellocchi, Marianne Jover, Jérémy Danna, Benjamin Furnari, Mathilde Verriez, Virginie Michel, Marie-Odile Livet, Stéphanie Ducrot. Intérêt de l'évaluation des processus visuo-attentionnels et oculomoteurs dans le diagnostic des troubles de l'apprentissage : une réflexion autour des profils d'enfants dyslexiques ou souffrant d'un trouble d'acquisition de la coordination. Congrès national de Neuropsychologie Clinique, Oct 2016, Nîmes, France. 2, 2016. ⟨hal-01462136⟩
  • Communication14 octobre 2016
    Laurie Leibnitz, Benjamin Furnari, Stéphanie Ducrot, Frédérique Audic, Mathilde Muneaux. INTERET DES PROCESSUS VISUO-PERCEPTIFS ET ATTENTIONNELS DANS LA PREVENTION DES DIFFICULTES EN LECTURE (accepted). Congrès national de Neuropsychologie Clinique, Oct 2016, Nîmes, France. non paginé. ⟨hal-01462172⟩
  • Communication5 mai 2016
    Stéphanie Bellocchi, Delphine Massendari, Jonathan Grainger, Stéphanie Ducrot. Investigating the impact of inter-letter spacing on saccade computation in developmental dyslexia. International Workshop on Reading and Developmental Dyslexia, May 2016, Bilbao, Spain. ⟨hal-01462174⟩
  • 2015

  • Poster communication6 novembre 2015
    Stéphanie Bellocchi, Delphine Massendari, Marie-Odile Livet, Jonathan Grainger, Stéphanie Ducrot. Augmenter l’espacement entre les caractères des mots : une aide pour guider le regard des enfants dyslexiques ?. 1ère conférence sur les approches oculométriques en psychologie du développement et dans les troubles neuro développementaux, Nov 2015, Aix-en-provence, France. non paginé, 2015. ⟨hal-01498943⟩
  • Poster communication2 septembre 2015
    Laurie Leibnitz, Mathilde Muneaux, Jonathan Grainger, Stéphanie Ducrot. Prévenir les difficultés en lecture : une batterie de dépistage des difficultés visuo-attentionnelles et perceptives à destination des enfants de maternelle. Congrès de la Société Française de Psychologie 56ème, Sep 2015, Strasbourg, France. 2015. ⟨hal-01498876⟩
  • Communication2 juillet 2015
    Stéphanie Bellocchi, Andrea Huau, Marianne Jover, Florence Brun-Henin, Josette Mancini, Stéphanie Ducrot. Oculomotor control in DCD children with and without developmental dyslexia : what is the impact of co-occurrence between neurodevelopmental disorders.. International Conference on Developmental Coordination Disorder (DCD11) 11th, Jul 2015, Toulouse, France. pp.48-49. ⟨hal-01498875⟩
  • Communication2 juillet 2015
    Andrea Huau, Stéphanie Bellocchi, Stéphanie Ducrot, Jean-Luc Velay, Josette Mancini, Florence Brun-Henin, Mariane Jover. Handwriting and graphomotor learning in children with developmental coordination disorder and/or dyslexia. International Conference on Developmental Coordination Disorder (DCD11) 11th, Jul 2015, Toulouse, France. pp.38-39. ⟨hal-01498873⟩
  • Communication1 janvier 2015
    Jérémy Danna, Delphine Massendari, Stéphanie Bellocchi, Marianne Jover, Stéphanie Ducrot. La dyslexie s'accompagne-t-elle d'un déficit dans l'adaptation oculomotrice ?. 1ère conférence sur les approches oculométriques en psychologie du développement et dans les troubles neuro développementaux, 2015, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-01498966⟩
  • Book section1 janvier 2015
    George Andrew Michael, Isabelle Tapiero, Benrard Lété, Adeline Chaufferin, Claire Monnier, Charline Madelaine, Stéphanie Ducrot, Laurence Lion-François. L'attention en classe: le défi partagé entre élève et enseignant.. Michel Habib. Développements : Des sciences de l'apprentissage à la salle de classe, 18-19, De Boeck-Solal, pp.65-78, 2015. ⟨hal-01480808⟩
  • Poster communication1 janvier 2015
    Delphine Massendari, Mathilde Muneaux, Jérémy Danna, Stéphanie Bellocchi, Jonathan Grainger, Stéphanie Ducrot. Le contrôle oculomoteur : un marqueur comportemental du niveau d'apprentissage de la lecture. 1ère conférence sur les approches oculométriques en psychologie du développement et dans les troubles neuro développementaux, 2015, Aix-en-Provence, France. 2015. ⟨hal-01498965⟩
  • Journal article1 janvier 2015
    Laurie Leibnitz, Stéphanie Ducrot, Jonathan Grainger. Spécificité des capacités visuo-attentionnelles et lecture chez l'enfant. Revue francophone d'orthoptie : organe d'expression de la Société francophone d'étude et de recherche en orthoptie , 2015, Vol. 8, pp.45-49. ⟨hal-01485315⟩
  • 2014

  • Communication2 décembre 2014
    Stéphanie Bellocchi, Mathilde Muneaux, Andrea Huau, Marianne Jover, Stéphanie Ducrot. Exploring the link between visual perception and reading: the clinical usefulness of battery DTVP-2. Learning Written Language: Diversity of languages, Uniqueness of disorders, Dec 2014, Strasbourg, France. non paginé. ⟨hal-01507657⟩
  • Poster communication2 décembre 2014
    Laurie Leibnitz, Stéphanie Ducrot, Jonathan Grainger, Mathilde Muneaux. Une batterie informatisée de dépistage des difficultés visuo-attentionnelles à destination des enfants de maternelle. Apprentissage de l'écrit : diversité des langues, singularité des troubles,, Dec 2014, Strasbourg, France. Université de Strasbourg, 2014. ⟨hal-01507655⟩
  • Poster communication2 décembre 2014
    Stéphanie Bellocchi, Mathilde Muneaux, A. Huaulme, Marianne ´ Jover, Stéphanie Ducrot. Inter-letter spacing and eye movements in typical developing readers and dyslexics.. Learning Written Language: Diversity of languages, Uniqueness of disorders, Dec 2014, Strasbourg, France. Université de Strasbourg, 2014. ⟨hal-01507658⟩
  • Poster communication2 décembre 2014
    Laurie Leibnitz, Stéphanie Ducrot, Sebastiaan Mathôt, Jonathan Grainger. Encombrement perceptif et codage orthographique chez l'enfant.. Apprentissage de l'écrit : diversité des langues, singularité des troubles,, Dec 2014, Strasbourg, France. Université de Strasbourg, 2014. ⟨hal-01507656⟩
  • Journal article1 janvier 2014
    Marianne Jover, Stéphanie Ducrot, Andrea Huau, Stéphanie Bellocchi, Florence Brun-Henin, Josette Mancini. Les troubles moteurs chez les enfants dyslexiques: revue de travaux et perspectives. Enfance, 2014, 4, pp.323-347. ⟨hal-01485962⟩
  • Journal article1 janvier 2014
    Mathilde Muneaux, Stéphanie Ducrot. Traitement Visuel chez l'Enfant Prématuré et Atteinte du Système Magnocellulaire/Dorsal : Synthèse et Perspectives. Revue de Neuropsychologie, 2014, 1, pp.17-24. ⟨hal-01485960⟩
  • Journal article1 janvier 2014
    Mathilde Muneaux, Stéphanie Ducrot. Capacités oculomotrices, visuo-attentionnelles et lecture : Un autre regard sur la dyslexie.... A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2014, 129, pp.137-146. ⟨hal-01485965⟩
  • Book section1 janvier 2014
    Mathilde Muneaux, Stéphanie Ducrot, Mireille Bastien-Toniazzo. Apprentissage scolaire et handicap. Marianne Jover. Psychologie et handicap, Presses Universitaires de Provence, pp.107-121, 2014, 9782853999205. ⟨hal-01481617⟩
  • 2013

  • Poster communication29 août 2013
    Stéphanie Bellocchi, Josette Mancini, Marianne Jover, Andrea Huau, Alain Ghio, Carine André, Stéphanie Ducrot. Dyslexic readers and saccade computation: effects of reading exposure and visuo-perceptual constraints. ESCoP Conférence XVIII, Aug 2013, Budapest, Hungary. ESCOP, pp.108-109, 2013. ⟨hal-01510227⟩
  • Journal article1 janvier 2013
    George A. Michael, Bernard Lété, Stéphanie Ducrot. Trajectories of Attentional Development: An Exploration with the Master Activation Map Model. Developmental Psychology, 2013, 49-4, pp.615-631. ⟨10.1037/a0028410⟩. ⟨hal-01486674⟩
  • Journal article1 janvier 2013
    Stéphanie Ducrot, Joël Pynte, Alain Ghio, Bernard Lété. Visual and Linguistic Determinants of the Eyes' Initial Fixation Position in Reading Development. Acta Psychologica, 2013, 142 (3), pp.298. ⟨10.1016/j.actpsy.2013.01.013⟩. ⟨hal-01486672⟩
  • Journal article1 janvier 2013
    Stéphanie Bellocchi, Mathilde Muneaux, Mireille Bastien-Toniazzo, Stéphanie Ducrot. I can read it in your eyes: What eye movements tell us about visuo-attentional processes in developmental dyslexia. Research in Developmental Disabilities, 2013, 34, pp.452-460. ⟨hal-01486681⟩
  • 2012

  • Communication3 septembre 2012
    George A. Michael, Gérald Bussy, Laurence Lion-François, Christelle Rougeot, Bernard Lété, Stéphanie Ducrot. Le rôle du vermis cérébelleux dans les processus attentionnels : Étude de deux cas rarissimes avec Rhombecéphalosynapsis. Congres de la Societe Française de Psychologie, Sep 2012, Montpellier, France. pp.24-27. ⟨hal-01510456⟩
  • 2011

  • Communication21 août 2011
    Stéphanie Ducrot, Joël Pynte, Alain Ghio, Bernard Lété. Visual and Linguistic Determinants of the Eyes' Initial Fixation Position in Reading Development. 16th European Conference on Eye Movements - ECEM 2011, Aug 2011, Marseille, France. pp.244-244. ⟨hal-01514865⟩
  • Communication21 août 2011
    Stéphanie Ducrot, Bernard Lété, Joël Pynte, Alain Ghio, Florence Pinton, Catherine Billard. Where dyslexics look first in a stimulus: The influence of visual and linguistic factors on saccade computation. 16th European Conference on Eye Movements - ECEM 2011, Aug 2011, Marseille, France. pp.53-53. ⟨hal-01514861⟩
  • Communication21 août 2011
    Stéphanie Ducrot, Bernard Lété, Joël Pynte, Alain Ghio, Catherine Billard. Where Dyslexics Look First in a Stimulus: The Influence of Visual and Linguistic Factors on Saccade Computation. European Conference on Eye movements 11, Aug 2011, Marseille, France. pp.53-53. ⟨hal-01514698⟩
  • Communication22 juin 2011
    Séverine Casalis, Pascale Colé, Stéphanie Ducrot. Morphological priming in visual word recognition in developing French readers: frequency effects. 7th international morphological processing conference, Jun 2011, San Sebastián (Donostia), Spain. pp.45-45. ⟨hal-01514699⟩
  • 2010

  • Journal article1 août 2010
    Patrick Perret, Stéphanie Ducrot. Viewing-position effects in the Stroop task: Initial fixation position modulates Stroop effects in fully colored words. Psychonomic Bulletin and Review, 2010, 17 (4), pp.550 - 555. ⟨10.3758/PBR.17.4.550⟩. ⟨hal-01779309⟩
  • 2009

  • Journal article1 septembre 2009
    Séverine Casalis, Marion Dusautoir, Pascale Colé, Stéphanie Ducrot. Morphological effects in children word reading: A priming study in fourth graders. British Journal of Developmental Psychology, 2009, 27, pp.761-766. ⟨10.1348/026151008X389575⟩. ⟨hal-01440485⟩
  • Journal article1 janvier 2009
    Stéphanie Ducrot, Mathilde Muneaux. L’hyperlexie : une pathologie du langage méconnue. Langages, 2009. ⟨hal-03536314⟩
  • 2008

  • Journal article12 février 2008
    Bernard Lété, Stéphanie Ducrot. Visuo-Attentional Processing by Dyslexic Readers on the Reicher-Wheeler Task. Current Psychology Letters/Behaviour, Brain and Cognition, 2008, Vol. 24, Issue 1, 2008, ⟨10.4000/cpl.3523⟩. ⟨hal-03536037⟩
  • Book section1 janvier 2008
    Stéphanie Ducrot, Bernard Lété. Attention et contrôle oculaire en lecture experte. George A Michael. Neurosciences cognitives de l'attention visuelle, Solal, 2008, 9782353270385. ⟨hal-03551771⟩
  • 2007

  • Journal article1 mai 2007
    Stéphanie Ducrot, Jonathan Grainger. Deployment of spatial attention to words in central and peripheral vision. Perception and Psychophysics, 2007, 69 (4), pp.578-590. ⟨10.3758/BF03193915⟩. ⟨hal-03536044⟩
  • Book section1 janvier 2007
    Bernard Lété, Stéphanie Ducrot. La perception du mot écrit chez l'apprenti lecteur et l'enfant dyslexique: Évaluation en fovéa et en parafovéa. Elisabeth Demont; Marie-Noëlle Metz-Lutz. L'acquisition du langage et ses troubles, SOLAL, pp.125-172, 2007, 978-2353270026. ⟨hal-03551772⟩
  • 2006

  • Journal article1 janvier 2006
    Stéphanie Ducrot, Bernard C Lété, Camille Alexis. La perception du mot écrit chez l'enfant dyspraxique. A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2006, 88-89, pp.207-213. ⟨hal-03536290⟩
  • 2005

  • Book section1 janvier 2005
    Stéphanie Ducrot, Bernard Lété. Le développement des capacités visuo-attentionnelles au cours de l'acquisition de la lecture. Yann Coello; Christine Moroni; Séverine Casalis. Vision, espace et cognition : Fonctionnement normal et pathologique, Presses Universitaires du Septentrion, 2005, Psychologie, 978-2-85939-898-3. ⟨hal-03551768⟩
  • 2004

  • Journal article1 janvier 2004
    Joël Pynte, Alan Kennedy, Stéphanie Ducrot. The influence of parafoveal typographical errors on eye movements in reading. European Journal of Cognitive Psychology, 2004, 16 (1-2), pp.178-202. ⟨10.1080/09541440340000169⟩. ⟨hal-03536306⟩
  • 2003

  • Journal article20 mars 2003
    Stéphanie Ducrot, Bernard Lété, Liliane Sprenger-Charolles, Joël Pynte, Catherine Billard. The Optimal Viewing Position Effect in Beginning and Dyslexic Readers. Current Psychology Letters/Behaviour, Brain and Cognition, 2003, 10, Vol. 1, 2003, ⟨10.4000/cpl.99⟩. ⟨hal-03536310⟩
  • Journal article1 janvier 2003
    Stéphanie Ducrot, Bernard Lété, Liliane Sprenger-Charolles, Joël Pynte, Catherine Billard. The optimal viewing position effect in beginning and dyslexic readers. Current Psychology Letters/Behaviour, Brain and Cognition, 2003, pp.Document99.html. ⟨hal-00734864⟩
  • Book1 janvier 2003
    Stéphanie Ducrot, Noël Nguyen. Language disorders and reading acquisition. Editions De Boeck Université, pp.125, 2003. ⟨hal-00256399⟩
  • 2002

  • Journal article1 octobre 2002
    Stéphanie Ducrot, Joël Pynte. What determines the eyes’ landing position in words?. Perception and Psychophysics, 2002, 64 (7), pp.1130 - 1144. ⟨10.3758/bf03194762⟩. ⟨hal-03536309⟩
  • Journal article1 octobre 2002
    Alan Kennedy, Joël Pynte, Stéphanie Ducrot. Parafoveal-on-foveal interactions in word recognition. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 2002, 55 (4), pp.1307 - 1337. ⟨10.1080/02724980244000071⟩. ⟨hal-03536308⟩